reklama

Ako sa rieši poistná udalosť v Nórsku?

Poisťovne sľubujú, že keď sa stane to či ono, pomôžu vám. Nie vždy to tak aj vyzerá. Zaujíma vás, ako sa stavajú nórske poisťovne ku svojim zákazníkom? Čítajte ďalej

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Na začiatok chcem uviesť, že nie som platený žiadnou poisťovňou a článok píšem na základe mojich vlastných skúseností. Taktiež neviem, ako prebieha podobný proces na Slovensku, nakoľko tam nežijem a nikdy som neriešil poistnú udalosť na Slovensku.

Poistenie

Nie som žiadnym veľkým fanúšikom poistenia, ale som si vedomý toho, že v prípade, keď sa vám niečo prihodí, vám poistenie vie pomôcť. Niekto poistenie nevyužije nikdy a niekto (ako ja) má šťastie aj viac ráz. Poistenie, ktoré som mal ja a ktoré mi pomohlo, nepatrilo k tým drahším, ale bolo to úplne najzákladnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poistná udalosť č. 1

V roku 2013 som sa s kamarátom vybral na výlet na Island. Požičali sme si auto a išli sme na cestu okolo ostrova. Keďže bolo leto, spali sme v aute. Výlet bol parádny. Každý deň sme sa striedali v šoférovaní. Posledný deň šoféroval môj kamarát a ráno okolo 10 hod., keď sme sa vracali, nezvládol riadenie a ja som sa pozeral, ako s autom (Suzuki Vitara) skáčeme z mosta do rieky. Nebol to veľmi príjemný pocit. Udialo sa to rýchlo a zrazu sme sa prevracali s autom na strechu. Auto sa plnilo ľadovo studenou vodou z islandskej rieky. Našťastie sme sa z auta dostali sami. Akoby zázrakom živí a zdraví. To bolo super. Po chvíli radosti nastalo precitnutie do reality. Boli sme v strede ničoho. Po štrkovej ceste to bolo asi 30 km k najbližšej asfaltke. A cesta, na ktorej sme stáli, vôbec nevyzerala, že by bola frekventovaná. Ako si zavolať pomoc? Všetko, čo sme mali, bolo mokré. Telefóny, fotoaparáty, počítač, všetko. O približne pol hodinu sa na nás znovu usmialo šťastie a išiel okolo poštár. Vďaka tomu, že tam na konci sveta býval niekto, komu niesol poštu. Poštár nám zavolal sanitku a políciu. Požičal mi jeho telefón (fotky som si poslal na e-mail), vďaka ktorému vám môžem ukázať fotky. Nechcem si ani predstaviť, čo by sa nám mohlo stať, keby sme v tej chvíli nemali zapnuté bezpečnostné pásy. Čas išiel veľmi rýchlo a my sme stále boli asi 4 hodiny severne od letiska Keflavik. Čakali sme na žeriav, ktorý vytiahne auto, aby sme si mohli zobrať naše premočené veci. V prípade, že sa vám stane v zahraničí nehoda, musíte riešiť veľa nepríjemných situácií. Môj kamarát musel zaplatiť za vytiahnutie auta z rieky 2500 EUR. Poisťovňa kryla škodu na aute, ale nie vyprostenie. Predstavte si, že všetky vaše veci sú mokré. A vám ide o pár hodín lietadlo. Život prináša rôzne situácie. Našťastie to dobre dopadlo a ešte sme stihli aj lietadlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Island
Island (zdroj: AT)

Moja cesta pokračovala ešte ďalej do Škótska a keď som sa konečne dostal k telefónu (môj bol nefunkčný), zavolal som do poisťovne. Nikdy predtým som nemal žiadnu skúsenosť s riešením poistnej udalosti. Nie to ešte po nórsky a cez telefón. Pani mi povedala, že mi pošle na e-mail link, kde im vyplním do tabuľky, aké veci sa mi zničili, koľko stáli, či mám účet, atď. Ako prílohu som im poslal fotku auta v rieke a správu o nehode od islandskej polície, ktorú mi ochotne z Islandu poslali ešte v ten deň. 

Následne po odoslaní dokumentácie mi do týždňa prišla sms správa, že môj nárok bol uznaný a na môj účet mi boli poslané peniaze. Suma nepokryla všetko, o čo som pri nehode prišiel, ale aspoň niečo. Poistenie, ktoré som mal, bolo úplne základné cestovné poistenie od môjho zamestnávateľa (ako forma benefitov) a nemyslím si, že bolo veľmi drahé. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poistná udalosť č. 2 

V lete roku 2016 som si v noci cestou na záchod všimol, že cez ulicu, na ktorej som býval, tečie voda. Aj napriek tomu, že som bol rozospatý, som si spomenul, že popri dome, v ktorom som býval netečie rieka. Vyšiel som na ulicu, nepršalo. Asi 20 m nad domom, kde som býval, vyvierala zo zeme voda. Aká je šanca, že praskne potrubie priamo nad domom, kde bývate? Veľmi, veľmi malá. Mne sa to stalo. Za normálnych okolností by mi to ani nevadilo (býval som na 1. poschodí, tam voda nedočiahla). Za niekoľko dní som sa mal sťahovať a v pivnici som mal uložené veci na sťahovanie. Od oblečenia cez nábytok po elektroniku. Takže miesto spania som o tretej ráno vypratával dve hodiny mokré veci z pivnice. Ešte v ten deň som zavolal do poisťovne. Tam mi povedali, že sa mám prihlásiť do internetbankingu a vyplniť formulár. Poistenie domácnosti mám v banke, kde mám účet. Je to opäť úplne základné postenie, ktoré stojí nie viac ako 50 EUR ročne. Po prihlásení sa na internetbanking som vyplnil elektronický formulár, kde som napísal zoznam poničených vecí. Napísal som tam ich nákupnú cenu, či mám alebo nemám účet. Pripojil som fotografie vodou poničených vecí. Po pár dňoch (cca troch) sa mi ozvali z banky, že sa ospravedlňujú, ale že mali veľa práce s povodňami, že to bude ešte pár dní trvať. Do desiatich dní mi prišiel e-mail z banky, že moja poistná udalosť je vyriešená. V e-maily bolo napísané, koľko peňazí za čo dostanem. Zaplatili mi za všetky veci, aj za tie, na ktoré som nemal účet. Ak vás zaujíma suma, bolo to niekoľko tisíc EUR. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: AT)

Ak mám zhodnotiť postup poisťovne voči mne ako zákazníkovi, bol veľmi korektný. Vybavenie poistnej udalosti trvalo krátko, do dvoch týždňov som mal peniaze na učte. Nikam som nemusel ísť. Všetka komunikácia bola elektronická alebo cez telefón. V prvom prípade som poisťovni dodal potvrdenie o nehode, v druhom (keďže to bolo v Nórsku) si ho poisťovňa zabezpečila sama. Od majiteľa vodovodu budú následne vymáhať škodu. Moja skúsenosť je vcelku pozitívna. 

Neviem, ako to funguje inde a aké majú iní ľudia skúsenosti, kľudne mi ich napíšte do diskusie. 

Ak sa vám páčil môj blog, viac info a zaujímavých príbehov nájdete na mojom Facebooku. Stačí kliknúť na obrázok.

Alebo http://andrejtichy.com

Obrázok blogu
Andrej Tichy

Andrej Tichy

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Aplikovaná informatika. Viac info o mne nájdete na: www.AndrejTichy.com www.kuriatkospinkacik.sk Zoznam autorových rubrík:  CestovanieRopné plošinyNórskoBudúcnosťSúkromnéNezaradenéPostrehy

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu