reklama

Hrdinovia bežných dní

Medzi nami sú ľudia, ktorí sa aj napriek ťažkému osudu nevzdali. Miro aj po dvoch mozgových porážkach pomáha ľudom nielen vo svojom okolí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Doučovanie

Keď som sa v tridsiatke rozhodol ísť študovať vysokú školu, bolo mi jasné, že budem musieť zamakať. Viac ako desať rokov po strednej škole som oprášil matematiku. Sebakriticky som usúdil, že to nie je žiadna sláva. A tak som začal hľadať pomoc. Dal som si inzerát, že hľadám človeka, ktorý by ma doučil matematiku. Ozval sa mi Miro.

Invalidný dôchodca

Nikdy som ho nestretol osobne. Poznáme sa vlastne len cez internet. Zdanlivý vek - okolo štyridsať rokov. Na zoznamovacej hodine sme si povedali niečo o sebe. Začal s tým, že je invalidný dôchodca.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Mal som tridsať jeden rokov, keď som dostal prvú mozgovú porážku. Ochrnul som na polovicu tela ale prešlo to,“ rozpráva kľudným hlasom.

„Zanedlho potom sa mi prihodila druhá porážka, ktorá bola ešte horšia. To som sa musel učiť znova rozprávať.“ Nevychádzal som z údivu. Je to možné, že človek na druhej strane mi rozpráva toto?

„Matematika mi pomohla, vždy bola moje hobby, a tak som začal doučovať deti.“

Nevzdal sa

Miro je podľa všetkého ťažko chorý človek. Má cukrovku a epilepsiu. Počas doučovania sa niekoľkokrát stalo, že bez slova zmizol. Prišiel po pár minútach s odôvodnením: „Sorry, mám ťažko chorú mamu a starám sa o ňu. Keď počujem, že sa s ňou niečo deje, musím ju utekať ratovať.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Občas poza neho prejde mníška. To je asi tá posledná vec, ktorú čakáte na doučovaní.

„To je moja sestra, ktorá je rehoľná sestra.“ Pokýval som chápavo hlavou.

„Dostala povolenie ísť opatrovať mamu a mňa. Sám by som to asi nezvládol.“

Barany

Na otázku, čo si kúpi za tých pár eur, ktoré dostane odo mňa za doučovanie, odpovedal: „Barany, aby mi mal kto kosiť záhradu.“

Inžinier

Pred tým bol Miro inžinier. Teraz chodí hrať na organ do kostola a doučuje matematiku. Píše tiež básničky a publikuje ich v časopise Život s epilepsiou.

Prečo o ňom píšem? Je úžasné, že „obyčajný“ človek žijúci niekde v slovenskej dedine sa v ťažkej situácii nevzdal. Ba čo viac, pomáha ostatným okolo seba a inšpiruje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Minimálne mne pomohol a to žijem tisíce kilometrov ďaleko.

Miro, Ďakujem Ti!

Článok je autorizovaný.

Andrej Tichy

Andrej Tichy

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  14x

Aplikovaná informatika. Viac info o mne nájdete na: www.AndrejTichy.com www.kuriatkospinkacik.sk Zoznam autorových rubrík:  CestovanieRopné plošinyNórskoBudúcnosťSúkromnéNezaradenéPostrehy

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu