reklama

Život bez alkoholu

Napadlo vás niekedy, aký by bol váš život bez alkoholu? Bez bolesti hlavy? Ak vás to zaujíma, čítajte ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)

Nemusíte sa o mňa báť. Som zdravý, nedal som sa na žiadne nové náboženstvo, ani nič podobné. Dokonca to nebolo ani novoročné predsavzatie. K rozhodnutiu prestať piť alkohol som dospel jednoduchou úvahou. 

Prečo?

Bol začiatok januára, skúškové obdobie. Po práci som prišiel domov a učil sa. Častokrát som mal doučovanie do desiatej večer a potom som do polnoci písal úlohy. Ráno som vstal o pol siedmej a znova. Bolo to celkom únavne a potreboval som každý kúsok mojej energie a koncentrácie. Takže z časových dôvodov som sa rozhodol, že prestanem piť alkohol. Veď ako by som aj mohol? Po práci si dať tri pivá a učiť sa diskrétnu matematiku, to by asi nešlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aké to je?

V našej spoločnosti je alkohol považovaný za bežnú súčasť života. Všade kam prídete, vás ponúknu niečím. Na návšteve u starkej, u suseda. Mnohí si po práci v piatok otvoria fľašu vína. Ja sám som tiež roky tak robil. Asi po mesiaci, keď prešlo skúškové, som úplne zabudol, že existuje alkohol. Vôbec mi to nechýbalo. Tak som si povedal, prečo to nevyužiť? Vyskúšam, aké to je žiť bez alkoholu. Zatiaľ som vydržal viac ako pol roka a je to super! Naozaj dobre spím. Po pár týždňoch úplne bez alkoholu som sa začal zobúdzať vyspatý, oddýchnutý, nič ma nebolelo. Jedno ráno som si spomenul, takto som sa naposledy cítil, keď som bol chlapec a chodil do školy. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Produktivita

Pitie alkoholu je dosť časovo náročná aktivita. Zoberte si tak piatkové vínko. Doma vypijete (dve osoby) jednu, dve fľašky vínka. Od večera dajme tomu piatej do pol noci. V sobotu ráno sa vám asi nebude chcieť vstávať, a tak sa zobudíte okolo desiatej. A to nehovorím o tom, keby ste išli do mesta a vrátili sa nad ránom. To ste nepoužiteľní celý druhý deň. Pre mňa, ako pracujúceho študenta je víkend a poobedie jediný čas, kedy sa môžem učiť a písať. Takže si nemôžem dovoliť nevyužiť tento vzácny čas. Nehovoriac o tom, že v piatok poobede si stíham ísť zacvičiť a do večera mám čas pracovať na tom, na čom potrebujem. V sobotu ráno sa budím okolo siedmej a môžem pokračovať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestovanie

Najviac som pocítil benefit nepitia alkoholu pri cestovaní. Vtedy na človeka vplýva stres z cesty a častokrát si v lietadle dáte drink na uvoľnenie. Potom na hoteli, a už to ide. Mne osobne sa oveľa lepšie cestuje bez pitia alkoholu. Možno som len zostarol, ale moje telo už alkohol neznáša najlepšie, tak prečo mu škodiť? Cestovanie je aj tak samo o sebe dosť náročné. 

Bez alkoholu

Niekto by možno nevedel čo s časom, ktorý by zrazu mal (aj keď sám si to neviem predstaviť). Keď nebudete piť alkohol, život sa nekončí. Nemusíte sedieť doma. Môžete ísť medzi ľudí. Existuje nealko pivo, nealká najrozmanitejších druhov. Možno ušetríte na alkohole a budete si môcť kúpiť niečo, po čom ste dlho túžili, alebo ísť na dovolenku. Konečne si nájdete čas na prečítanie knihy, ktorú dlho plánujete. Lepšie sa vyspíte, budete mať viac energie a lepšie sa budete cítiť. Prestanete zaspávať do práce a budete milší na ľudí. Tých možností je nekonečno. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Abstinent

Nechápte ma zle, nesnažím sa vám tu povedať, že iba keď nebudete piť alkohol, budete produktívny a fajn. Že len keď nepijete, ste v pohode. Ja tiež nepracujem a neštudujem nonstop. Občas len tak čítam, idem sa prejsť, robím bežné veci. Sám neviem, ako dlho to vydržím, možno si na budúci týždeň dám pivo alebo fľašu vína s frajerkou. Pointou môjho článku je, že som sa chcel podeliť s mojou skúsenosťou, ako som pol roka nepil a aké to je super. Vyskúšajte, možno to aj vám niečo pozitívne dá. To, čo je na tom najlepšie, je to úplne zadarmo a nič vám na to netreba. 

Na zdravie!

Andrej 

Andrej Tichy

Andrej Tichy

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Aplikovaná informatika. Viac info o mne nájdete na: www.AndrejTichy.com www.kuriatkospinkacik.sk Zoznam autorových rubrík:  CestovanieRopné plošinyNórskoBudúcnosťSúkromnéNezaradenéPostrehy

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu