reklama

Na hubách v Nórsku

Predstavte si miesto, kde sa huby takmer nezbierajú. Rastú všade. Pri ceste, pri chodníku, akoby o ne nikto nemal záujem. Ja vás na takéto miesto zoberiem. Vitajte na hubách v Nórsku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Iný kraj, iný mrav

Nórsko je riedko obývaná veľká krajina s množstvom lesov. Keď sa k tomu pridá nezáujem domácich o zbieranie húb, máte veľkú šancu zažiť hubársky zážitok z ríše snov. Väčšina hubárov v Nórsku sú cudzinci. Občas sa nájdu aj domáci, ktorí sa vyberú na huby, ale nie je ich veľa. Neviem povedať, čím to je spôsobené, že Nóri zbierajú huby tak málo. Asi im nechutia.

Obrázok blogu
(zdroj: Andrej Tichý)

Kde hľadať?

Zo Slovenska poznám, že mnohí miestni majú svoje tajné miesta, kde vždy zaručene nájdu huby. Vstávajú skoro ráno, aby im ich nikto nevyzbieral. V Nórsku je situácia úplne iná. Na huby som tam chodil roky a keď rastú, nájdete veľa. Nemal som žiadne špeciálne miesta. Často som chodil inam. Sezóna sa väčšinou začínala koncom augusta, keď zapršalo. Vybral som sa do najbližšieho lesa za mesto. Zastavil som na odpočívadle a šiel sa prejsť. Ak som do štvrť hodiny nič nenašiel, išiel som skúsiť ďalej. Myslím, že to, či rastú huby a či ste na správnom mieste, spoznáte veľmi rýchlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: Andrej Tichý)

Oslo

V okolí Osla je množstvo lesov, ktoré sú doslova plné húb. Stačí sa vybrať ľubovoľným smerom. A pevne verím, že nájdete veľa. Moja skúsenosť je taká, že keď rastú a nájdete dobré miesto, máte problém ich odniesť. Zažil som už také, že sme huby nemali kam dávať a ani by sme s nimi nemali čo robiť. Keby ste chceli húb za vlečku, tak ich tam nazbierate. Mne vždy stačila jedna - dve tašky. Viac mi nebolo treba. Toto množstvo sme boli schopní nazbierať približne do hodiny.

Obrázok blogu
(zdroj: Andrej Tichý)

Huby

V Nórsku platí zákon allemannsretten, vďaka ktorému sa ľudia môžu voľne pohybovať v prírode. Nie je teda žiadne obmedzenie v pohybe po lese (aspoň o ňom neviem) a zbieranie húb je dovolené. V Nórsku rastú podobné druhy húb ako u nás. Najviac sme zbierali kuriatka, dubáky a kozáky. Určite nájdete aj iné druhy. Prajem vám prijemný zážitok na hubách, kdekoľvek ich budete zbierať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V mojom videu si môžete pozrieť, ako vyzerá krátka vychádzka na huby v Nórsku.

Ak sa vám páčil môj blog, môžeme ostať v kontakte. Stačí, ak dáte like na moju Facebook stránku. Budete tak mať ako prvý prístup ku všetkým mojim článkom.

Andrej Tichy

Andrej Tichy

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Aplikovaná informatika. Viac info o mne nájdete na: www.AndrejTichy.com www.kuriatkospinkacik.sk Zoznam autorových rubrík:  CestovanieRopné plošinyNórskoBudúcnosťSúkromnéNezaradenéPostrehy

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu