reklama

Ako sa cestuje vlakom v Nórsku?

Občas som cestoval v Nórsku vlakom a rád by som sa podelil o môj zážitok. Aké to bolo a aké príjemné môže cestovanie vlakom byť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Vlaky v Nórsku

Mnoho vecí v Nórsku funguje inak ako na Slovensku. Jednou z nich je aj verejná doprava. Keďže som často lietal, cestu na letisko som si krátil vlakom. Áno, čítate správne, cesta vlakom trvala asi polovicu času cesty autom plus nemusel som platiť za parkovanie na letisku.

Asi 35 km cesta z mesta Lillestrøm, kde sme bývali by trvala autom pol hodinu. Vlakom, ktorý chodil každých 30 minút trvala 12 minút. Vlaky chodia na čas, sú pekné a čisté.

Vraví sa, že jedna fotka je viac ako sto slov tak som pre Vás nafotil ako to vo vlaku vyzerá.

V Nórsku funguje štátna železničná spoločnosť NSB, ktorá prevádzkuje väčšinu vlakov. Na úseku Drammen a letisko Oslo premáva aj špeciálny vlak Flytoget. Tento vlak je rýchla a luxusnejšia verzia bežného vlaku. Pre ilustráciu aspoň jedna fotografia. Vlak dosahuje rýchlosť cez 200 km za hodinu a za lístok si priplatíte.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Flytoget
Flytoget 

Naspäť však k úplne bežným vlakom. Na nórskej železničnej stanici nenájdete okienko (nikdy som žiadne nikde nevidel), kde by ste si mohli kúpiť lístok. Lístky sa predávajú v automatoch alebo si ho môžete zakúpiť pohodlne cez aplikáciu. Aplikácia je veľmi jednoduchá, je po anglicky aby jej rozumeli aj turisti a doslova dvomi klikmi si môžete kúpiť lístok.

Viac v krátkom videu:

V každej súprave býva zaradený tzv. tichý vozeň, ktorý je označený a nerozpráva sa v ňom. Hlasné prejavy, smiech tu nie sú dovolené. Je to vozeň pre ľudí, ktorí si chcú čítať, zdriemnuť alebo len ticho sedieť. Vo vlaku sú slušné toalety a nájdete tu aj automat na kávu alebo niečo malé pod zub.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Tichý vozeň.
Tichý vozeň. 

Keď som cestoval nočným vlakom na každom sedadle čakal balíček v ktorom bola deka, štuple do uší a rúško na oči. Bolo tam napísané:

Pre pokojnú cestu nocou.

Ak sa vám páčil môj blog, môžeme ostať v kontakte. Stačí, ak dáte like na moju Facebook stránku. Budete tak mať ako prvý prístup ku všetkým mojim článkom.

 

Andrej Tichy

Andrej Tichy

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Aplikovaná informatika. Viac info o mne nájdete na: www.AndrejTichy.com www.kuriatkospinkacik.sk Zoznam autorových rubrík:  CestovanieRopné plošinyNórskoBudúcnosťSúkromnéNezaradenéPostrehy

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu