reklama

Ako funguje pošta v Nórsku

Vraví sa, že všade na svete ľudia robia to isté len to robia iným spôsobom. Keď som pred desiatimi rokmi prišiel do Nórska prvý krát, veľmi ma upútalo ako tam funguje pošta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

V potravinách

Hneď prvý deň, keď som šiel v Nórsku do potravín ma prekvapilo, že v rohu vedľa pokladní mali jednu pokladňu červenej farby so žltým logom ,,Posten". Ako som tak stál v rade pozeral som sa na to a v duchu som si vravel ,,Je možné, že by mali poštu v potravinách"?

Áno je to možné a v Nórsku celkom bežné. Pošta sa tam vydala iným smerom ako u nás na Slovensku. Funguje to tam tak, že pošta má zmluvu s rôznymi sieťami nap. (COOP,RIMI, KIWI) a v ich predajniach má vyhradený kiosk, kde pošta prevádzkuje svoje podnikanie. Pošta nevlastní tie nehnuteľnosti ale prenajíma si priestor a zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: posten.no)

Zamestnanci

Samozrejme v Nórsku chodia aj klasickí poštári na rôznych dopravných prostriedkoch čo doručujú poštu. Určite Vás ale napadlo. Kto obsluhuje poštu v potravinách? Ten istý pán alebo pani čo Vám nablokuje kaleráb a pivo. Je úplne normálne, že prídete do potravín nakúpite si a potom idete na poštu tri metre vedľa a dokonca Vás obslúži ten istý človek. Väčšinou to na takejto pošte išlo rýchlo a bez problémov. Je to celkom praktické a šetrí to čas.

Ak sa vám páčil môj blog, môžeme ostať v kontakte. Stačí, ak dáte like na moju Facebook stránku. Budete tak mať ako prvý prístup ku všetkým mojim článkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Služby

Pošta v Nórsku ponúka myslím, že podobné služby ako u nás. Ľudia ich asi využívajú inak. Asi tam nechodia platiť poštové poukážky a inkaso ku okienku. Píšem asi lebo za tie roky čo som chodil po balíčky na poštu som videl iba raz jedného pána platiť niečo pri pulte. Môj názor ale neviem podložiť presnou štatistikou. Ako som už napísal vyššie, pošta v Nórsku pre mňa znamenala miesto, kde som si šiel vyzdvihnúť balíček, alebo zriedka doporučený list. Prebiehalo to tak, že mi prišla sms s adresou miesta, kde na mňa čakajú. Áno pošta mala moje číslo a nemuseli ma naháňať so žltým papierikom. Po príchode na miesto som im povedal (hente kod) vyzdvihovací kód pod ktorým vedeli rýchlo nájsť môj balík. Pár sekúnd som počkal, dostal som balíček a šiel som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skutočný ne-veselý príbeh zo Slovenska

Keď sme si kúpili dom tak samozrejme uzatvárate zmluvy o dodávke plynu, elektriny a vody atď. Kým na Slovensku vybavíte popisné číslo trvá to mesiace (asi tak tri ale to je na iný článok) zatiaľ Vám nemajú kam poslať poštu. Prvé čo ma napadlo napísal som adresu do práce. To by nemal byť žiadny problém. Myslel som si. Pracujem v Ružinove na Karadžičovej ulici. Po pár týždňoch, čo som vybavoval všetky tie zmluvy, som aj začínal premýšľať či nie je dáko dlho ticho. Až mi začali volať z SPP a iných firiem, že sa im vrátili listy ako nedoručiteľné. Mne sa nikto nič ani nepokúsil doručiť ani na recepcii v práci nikomu nič nenechali. Žiadny žltý lístok, proste nič. List mi poslali znova. Celé sa to opakovalo. Ja už poučený myslel som si, že list bude určite na pošte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,,Ale kde? Tu v Ružinove alebo v Centráli? Opýtala sa ma pani za okienkom. Potom, že oni to nevedia nájsť a tak ďalej. No čo Vám budem hovoriť.

Malo to šťastný koniec. Trvalo to tak dlho, že medzitým prišlo aj popisné číslo a tu už vedeli hodiť list do schránky.

Na druhej strane na Slovenskej pošte môžeme platiť kartou už niekoľko mesiacov...

Andrej Tichy

Andrej Tichy

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  15x

Aplikovaná informatika. Viac info o mne nájdete na: www.AndrejTichy.com www.kuriatkospinkacik.sk Zoznam autorových rubrík:  CestovanieRopné plošinyNórskoBudúcnosťSúkromnéNezaradenéPostrehy

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu