reklama

Čo mi dalo desať rokov v Nórsku?

Už je to desať rokov, čo som sa s veľkým snom a malým kufrom vydal na cestu na sever. Ak vás zaujíma, čo vám môže dať život v zahraničí za desať rokov, čítajte ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Desať rokov je celkom slušná doba na to, aby som zosumarizoval, ako bolo.

Peniaze

Asi prvá vec, na čo sa ma každý za tie roky pýtal, bolo, koľko som zarábal. Priamo napíšem, že do Nórska som išiel za lepšie platenou prácou, ktorá mi umožní lepší život. To sa mi aj podarilo. Viac o tom, aké to bolo, píšem v mojej knihe Cesta na ropnú plošinu.

Za desať rokov v Nórsku som zarobil asi toľko, čo nadpriemerne zarábajúci človek na Slovenku za štyridsať rokov. Umožnilo mi to veľmi veľa v živote a som za to vďačný. Nebolo to vôbec ľahké, ale dalo sa to zvládnuť.

Možnosti

To, že som dobre zarábal, mi umožnilo prístup k možnostiam, ktoré som na Slovensku nemal. Mohol som sa venovať finančne náročným aktivitám, ako fotografia a cestovanie. To mi umožnilo nielen spoznať svet, ale aj samého seba. Sedieť v strede hlbokej noci za polárnym kruhom a pozerať ako polárna žiara tancuje na nebi a desiatky iných vecí, ma ovplyvnili navždy. Za desať rokov som videl cca 40 krajín, čo bolo úžasné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Učenie sa

Život v zahraničí asi nikde nie je jednoduchý. V Nórsku to bolo špecifické ešte aj tým, že som sa musel naučiť po nórsky. Všetko som si musel zistiť sám, naučiť sa a byť úplne samostatný, čo bola veľká škola do života. To, že môj život bol od začiatku veľmi náročný a musel som sa naučiť vysporiadať s problémami všetkých druhov, mi dalo najdôležitejší základ do života, z ktorého budem čerpať ešte dlho. V praxi som sa naučil, že v živote fungujú dve veci: tvrdá práca a disciplína. Neexistujú žiadne skratky, ktoré vedú k dlhodobému úspechu. A tak som sa pekne po večeroch začal učiť a neprestal som dodnes. Verím, že sa budem učiť navždy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Budúcnosť

Žiť v modernej a v určitých veciach vyspelejšej krajine, vám môže dať veľa. Ja som si začal všímať, ako fungujú základné veci v spoločnosti. To bol aj jeden z dôvodov, prečo som začal písať tento blog. Chcel som sa podeliť o moje postrehy. To, že som videl, ako sa v Nórsku robia tie isté veci inak ako u nás, mi tiež veľa dalo. V mnohých technických veciach je Nórsko niekoľko rokov popredu (5-10 rokov). S trochou preháňania sa dá povedať, že keď prídete z vyspelejšej, viac rozvinutej krajiny, z väčším HDP (akokoľvek to pomenujete) naspäť na Slovensko, vidíte oblasti, ktoré čakajú na svoje zlepšenie. Máte možnosť vidieť potenciálne príležitosti a to považujem za výhodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzdelávanie

To, že som si zarobil a splnil si takmer všetky materiálne sny, je fajn. Mať prístup k peniazom je nepopierateľne veľká výhoda. Ak ich samozrejme neminiete na blbosti. Tiež som si tým prešiel. Za takmer desať rokov sa stal zo mňa úplne iný človek. To, že som odišiel do Nórska, mi kompletne zmenilo život. Naučil som sa veľmi veľa a veľmi veľa som dostal od života. Za to som nesmierne vďačný! Všetkým môžem len odporučiť život v zahraničí. Nebude to ľahké, ale choďte.

To najdôležitejšie čo som pochopil a čo mi umožnilo to, že som sa mal desať rokov ekonomicky veľmi dobre, je, že som sa mohol venovať vzdelávaniu. Začalo to tým, že som čítal veľa kníh, učil som sa po nórsky a robil si kurzy, aby som našiel prácu snov. Písal som blogy, po rokoch som vydal knihy. Celý môj voľný čas som sa niečo učil, až som sa prihlásil na vysokú školu. Začal som študovať informatiku a bavilo ma to natoľko, že som si našiel prácu ako informatik a to mi umožnilo vrátiť sa domov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa vám páčil môj blog, môžeme ostať v kontakte. Stačí, ak dáte like na moju Facebook stránku. Budete tak mať ako prvý prístup ku všetkým mojim článkom. 

Obrázok blogu

Tri najdôležitejšie veci, ktoré ma naučilo Nórsko:

V živote fungujú dve veci : tvrdá práca a disciplína.

Neexistujú žiadne skratky, ktoré vedú k dlhodobému úspechu.

Buď sa budem učiť, alebo sa budem mať v živote zle kdekoľvek budem.

Do Nórska som išiel s malým kufrom a veľkým snom. Vrátil som sa s manželkou a so synom.

Ďakujem/Takk. 

Andrej Tichy

Andrej Tichy

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Aplikovaná informatika. Viac info o mne nájdete na: www.AndrejTichy.com www.kuriatkospinkacik.sk Zoznam autorových rubrík:  CestovanieRopné plošinyNórskoBudúcnosťSúkromnéNezaradenéPostrehy

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu